Jag satsar på livet

Jag är inställd på det nu, det är så det skall bli.
När tiden är inne ska jag söka till en av de få musikalutbildningar som finns i Sverige och satsa järnet. När jag väl kommer in, för in ska jag bannemej, så ska jag ägna två år av mitt liv till det jag i sanning brinner för. Vart det än leder kommer jag aldrig att ångra valet av sysselsättning.


Jag har nu provat på att jobba på ett vanligt jobb på kontor med vanliga människor och bra lön. Antingen är jag bara för ung för att uppskatta detta, vilket jag har svårt att tro, eller så är det helt enkelt bara ytterligare ett tillfälle som konstaterar att jag inte passar in under benämningen "vanlig". Jag vantrivs inte, men jag siktar högre än att det bara ska funka, jag ska trivas. Göra verklig nytta, utvecklas, påverka och skapa.


Att vara lite annorlunda var ofta ett hinder som liten, men ju äldre jag blir desto större nytta har jag utav den egenskapen. Det var längesen nu, men någonstans finns känslan kvar av hur ont det gjorde att vara den enda som inte fick höra det alla viskade om, att inte bli bjuden på alla kalasen och att alltid bli vald sist på gymnastiken. Men kanske tack vare just de personernas brist på ödmjukhet och medkänsla för andra människor, har dessa karaktärsdrag växt sig större hos mig, vilket jag är tacksam över. Jag vet nämligen inget värre än okänsliga, egotrippade och osympatiska personer.  Att inte kunna känna och visa solidaritet eller empati är en stor förlust både för en själv och för andra, något jag finner ytterst oattraktivt.


För jag vågar satsa, bara jag vet vad jag ska satsa på.

                                                                                                                           
image10

Kommentarer
Postat av: johanna

god förmiddag på dig !

tänkte bara tipsa om en sida där du kan få gratis
bio biljetter och även present kort. sidan heter
gratisbio och det enda du behöver göra är och bli
medlem där och sedan spana in några sidor. du får
poäng för det du gör där. du får 50 poäng när du
blir medlem och om du klickar på länken här nere
så får du 25 poäng till från mig. detta är jätte
kul och enkelt. present kort kan du få din sko hm
gina tricot kicks och alla de andra stora affärerna. och detta är gratis. har du frågor så
kan du kontakta mig :)

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

hoppas du får en kalas bra dag

2007-12-05 @ 11:36:35
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: fia

Låter strålande hjärtat! Jag tror på dig!

2007-12-10 @ 08:05:05
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: Anonym

heja :)

2007-12-10 @ 21:18:33
Postat av: Celaeno

Om fler vågade vara som du, tänka som du och dessutom tro på sig själva och sin förmåga, skulle världen vara en mycket bättre plats. Och det skulle difinitivt finnas mycket färre bittra och olyckliga människor.
Jag bugar mig, och sluta aldrig tro på dig själv!

2007-12-15 @ 17:30:46
URL: http://celaeno.blogg.se
Postat av: Angelica

Nu halkade jag in på din blogg igen =) *spännande*. Men tänk så här, alla som har kommit långt och blivit framgångsrika är just de som haft det jobbit som barn. Om du vill ha något så ska du satsa på det!!
Lycka till**Angelica

2008-01-10 @ 13:16:56
URL: http://angelica86nilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0