Jag är normal, allt är Kims fel.

Tänk att jag alltid, minst en gång, på tunnelbanan undrar, särskilt på morgonen, om min musik i hörlurarna hörs till andra runtomkring. Ibland när en låt lider mot sitt slut, och det påbörjas någon megatöntig låt (jag lyssnar på en hel del mesmusik) blir jag nästan lite skamsen eftersom jag alltid är bombsäker på att alla stör sig på mitt dåliga musikval. Precis som om det fanns en till skylt bland de andra skyltarna där på dörren som sa "ska det spelas musik måste alla vara överens om vilken", och hade det varit så hade ingen låtit mig vara dj.

Jag säger inte att jag har dålig musiksmak, mer mesig. När Hanson - I will come to you plötsligt börjar ljuda i öronen brukar handen helt okontrollerat leta sig till den svarta lilla mp3n i fickan och snabbt byta till nästa i hopp om att ingen hann reagera. För när väl Kiss börjar vråla istället känns allt tryggt igen. 


Allt kanske började den gången för någa år sedan när jag satt på bussen till skolan djupt insjunken i en annan värld tillsammans med en fenomenal låt. Jag spelade på hög volym, vilket jag knappt tänkte på, och eftersom låten var så fruktansvärt bra så lyssnade jag på den om och om igen. När alla elever började vrida på sig och greppa tag i sina väskor förstod jag vi var framme. Någon knackade mig i ryggen bakifrån och jag stängde av musiken och vände mig om till en förvånad och morgontrött Kim som retfullt sa "Ahaaaa, hehe det var du som lyssnade på Iris!"   
 


Kommentarer
Postat av: fia

Haha, aww! I will come to you:) Den brukar jag spela och sjunga (vråla) för min syster, gärna när hon försöker titta på tv. Den är fin den.

Och ja, det var synd att jag inte hann se din söta nuna en enda gång, men som du säger kommer du ju hit snart. Jag längtar!

2007-11-13 @ 17:21:08
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: fia

Naaw, vad söt du är, visst känner jag det

2007-11-14 @ 13:55:31
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: fia

(skrev det här i kommentaren över men det verkar inte kommit med). Tänkte först och främst tjäna ihop storkovan i Norge juni-augusti. Sen kan det bli vadsomhelst! Kanske den klassiska Asien/Australienresan (indien, kina, vietnamn, laos, thailand, australien, nya zeeland)eller så åker jag till Kuba eller liknande och stannar en längre tid och lär mig språket, danserna o sångerna:) Har du några liknande planer? Vi kanske kan slå våra påsar ihop en aning isåfall? :O Hihi.

2007-11-14 @ 13:58:16
URL: http://fiastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0