Till Anna

När vi fantiserat om vem vi vill bli,

Var du alltid öppen och fördomsfri

Du lyssnade inte på alla som vet,

utan trotsade hindren och såg möjlighet


När alla tvivlade, till och med jag,

Fick du allt att klarna som natt blir till dag

Nu vårdas min samling i minnet på hög,

Då du var den enda som sa att jag dög


Om du nånsin faller och behövs tas emot,

Ska jag dig då fånga och låta slå rot

Som en värdefull skatt eller dyrbar safir,

Ska jag vårda dig ömt hur och vem du än blir


Om ingen tar hänsyn och alla sagt nej,

vill jag att du vet att jag finns här för dig

För djupt in i hjärtat, om allting går snett,

Är du den stjärna som i livet mig lett



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0