Inte vilken fredag som helst

Idag, den 19e oktober 2007, tog lilla Vickevire sitt körkort, äntligen, om man får säga så. Minisofie inuti mitt kolossala huvud (mitt huvud är ovanligt stort) blev besvärad över att hon inte tog stt körkort före, hon hade ju till och med ett års försprång, men det dröjer nog länge till. Ni förstår, även om jag vill ha körkort och älskar att köra bil, så prioriteras andra saker i dagsläget. Jobb, vänner, familj och intressen. Har jag inget jobb får jag ändå aldrig ihop pengarna till vad en bil skulle kosta, utan vänner minskar biltransporterna enormt, utan familj har jag ingen som kan gnälla över att jag kör för snabbt och för ofta och utan intressen vore livet mindre kul. Man kan i alla fall låtsas att det är så, det är ju inte helt orimligt. 

Ikväll blir det med största sannorlikhet firande, just eftersom viktor tagit körkort. Alltid hittar man något att celebrera, och skulle man inte göra det någon enstaka gång så skulle man kunna fira just det faktum att man inte kommit på något.

Imorgon ska jag ha kul igen, eftersom Julia kommer till staden. Julia bor ju i Malmö numera med Anna, och Lowa. Att Bamse flyttat dit har egentligen inte med saken att göra, var bara ett sammanträffande som gjorde allt jobbigare än det redan var. Hur som helst så kommer Julia hit och vill leka, vilket är fullkomligt jättekul.

Tyresöbor, jag måste med sorg i hjärtat meddela att flytten till tyresö ej kommer att äga rum. Dum-2an och dum-3an i kön ville också bo just där, även om jag nästan kan lova att lägenheten skulle passa mig bättre. Hammarbyhöjden är istället aktuellt i nuläget. Återkommer om det.

Bye for so long

Kommentarer
Postat av: bamse

kom till malmö istället darling!! :)

2007-10-20 @ 02:59:51
URL: http://fiastankar.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0