Länge leve Loke Nyberg



Jag älskar när du kommer och vi försover oss med flit
Jag älskar att din hud är så onaturligt vit
Och jag älskar varje gång du tvingat med mig ut på stan
Var misslyckat försök du gjort att bli vegetarian
Dina barnsliga stölder av min uppmärksamhet
och din självdestruktiva generositet
Att du alltid måste stampa i varenda vattenpöl
och att du fyllnar till rejält på bara fyra mellanöl
jag älskar dina omöjliga lysande idéer
Att du gråter när vi bakisglor på Disneymatinéer
Ja, jag älskar till och med din göteborgska dialekt
Jag fattar väl att det skulle ha vart perfekt


För jag älskar när du rör mig
och när du är här
Jag hatar mer än allting att jag inte kan bli kär
Jag önskar mer än nånting att det fanns alternativ
till detta trötta, torra, bittra slöseri med liv
Men jag måste konstatera

fan, det känns helt oerhört
Jag älskar det med oss vad själva kärleken förstört
För jag har ingen chans att ge det du vill ha av mig
Jag bara älskar allt du är
jag älskar allt du gör
jag älskar allt du är

-men inte dig.




                                     image1



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0