Ny lägenhet och skolstart

Det är sent och jag ska alldeles strax sova. Har legat i sängen framför datorn och försökt reda ut lite olika bregrepp som vi pratat om idag, första riktiga skoldagen. Mycket har hänt på en vecka.

I tisdags flyttade jag till Nyköping och träffade för första gången Revin, tjejen som jag numera bor ihop med. Vi kommer riktigt bra överens och har redan på en vecka börjat få iordning lägenheten till ett trevligt hem. Enda nackdelen med den är att den ligger lite längre från centrum, dvs om man räknar i nyköpingsavstånd. Men eftersom vi envisas om att se saker och ting från den ljusa sidan så har vi i alla fall nedförsbacke större delen av vägen till skolan, som vi cyklar till på ca 13 minuter. Hemvägen blir lite tuffare, men dest bättre för min otränade kropp. Och även fast Revin i dagsläget är smal och superfin så äter hon som en häst, så lite uppförsbacke skadar inte.

I torsdags var det upprop och jag träffade nästan alla i klassen. Blev redan då väldigt nyfiken på var och en, och än så länge har jag hunnit göra mig lite smått bekant med några stycken, och det känns redan nu som om det kan leda till riktigt fina vänskaper framöver. På torsdagskvällen drog vi några stycken ner till hamnen och åt middag tillsammans, tog en öl och sen var det dags för Petter att inta scen. Inte min favorit och musiksmak, men underhållande på sitt sätt. På fredagen var det mest lite grundlig information om utbildningen och syftet med den under dagen, och på kvällen blev det förfest hos Björn och därefter utgång igen. En helkväll som slutade där den började, hemma hos Björn. Jag bestämde mig dock mitt i natten för att ringla ut från lägenheten och leta efter bussterminalen för att ta en riktigt tidig, och alldeles för dyr, buss hem till stockholm. När man är borta hemifrån och vet att man ska vara det ett tag framöver så längtar man hem extra mycket. Så lite kräftskiva och fest var väldigt passande. 

I söndags blev det Ikea, och därefter nyköping igen. Viktor var här och hälsade på för första gången, och jag hade inte den minsta lust alls att släppa taget när han var tvungen att bege sig hemåt till stockholm igen. 

Idag var skolan tuff med intressant. Jag kände mig rätt okunnig och var lite för feg för att räcka upp handen och be läraren, som även råkar vara chef för hela utbildningen, om förklaringar, särskilt när ingen annan gjorde det. Det visade sig dock i efterhand att jag inte var den enda som inte hade koll på allt, men efter lite research och snack med några klasskompisar efter skolan så fall bitarna på plats. En del åtminstone. 

Mitt rum ser fint, men en aningen tomt ut, men det är inget som inte lite kreativitet kan ordna. Fan, ska upp om 6 timmar, måste sova. Detta är förresten drygt halva min klass, vi satte oss på ett café efter plugget idag.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0