Barcelona

Sen sist har jag varit i Spanien och hälsat på Ida, som är en barndomsvän och en av de allra bästa människorna jag träffat någonsin. Hon smälter snön på vintern vill jag lova. 

Tyvärr bestämde sig Idas mage för att sätta sig på tvären och rent ut sagt bli förjävlig. Hon fick maginfluensa och mådde riktigt dåligt i några dagar. Så, vad gör man? Jo, man tar över Idas barnflickeroll. Man lagar frukost åt de två små barnen, man tittar på saltkråkan såklart, man badar jättemånga gånger i poolen och man har det allmänt lattjo. Så flöt det på ett tag.





När Ida väl blev frisk åkte vi in till Barcelona. Vi träffade ett gäng trevliga finländare som kunde förstå allt vi sa, visade det sig efteråt, medan vi inte kunde förstå ett ord av vad dom sa. Förutom när dom sa glögi, för det betydde glögg. Hur det kommer sig att vi pratade om glögg på en restaurang i hjärtat av Barcelona är en annan sak.

Vi dansade igenom en hel natt på Magic, en rock n roll bar med ett oändligt flöde av störtskön musik som man kunde svinga sig till. Jag såg förmodligen oerhört dum ut där på dansgolvet, men det skiter jag i. Det var en mycket mycket rolig kväll.






Min resa var en mycket trevlig upplevelse, som inte blev som väntat, men det kanske är just då den blir speciell, när den inte är som den alltid brukar vara.

Inatt åker jag till Egypten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0