God jul

Nu bär det av till Thailand, taxin kommer och hämtar upp mig om en kvart skulle jag tro.

Det är med en riklig blandning av känslor som jag beger mig iväg till andra sidan jorden.

Min käre storebror Patric och hans älskade Lisa-Marie ska gifta sig. Känns riktigt stort faktiskt, jag har nog inte förstått det riktigt ännu, trots att jag vetat det i ett år. Han är ju min brorsa som jag för inte alls länge sen bråkade med om vem som skulle få den sista godisbiten och vems tur det faktiskt var att spela tv-spel. Han som sov med pyamas över mig i våningssängen.

Nu är han plötsligt stor och ska gifta sig, mycket märkligt. Något som är ännu märkligare är hur tiden har en förmåga att gå otroligt långsamt ibland och extremt snabbt i andra fall. Jag kommer verkligen att känna saknad i Thailand. För första gången på ganska länge känner jag mig hemma nånstans. Jag upplever Stockholm på ett sätt som jag aldrig tidigare gjort, och det får mig att känna mig hemma, vilket är konstigt eftersom jag inte har något riktigt hem ens då jag sover på soffan hos mina föräldrar.   

God jul önskar jag er alla, nu är taxin här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0