Dålig på att vara ensam

Revin fyller 20 idag, tyvärr firar hon sin födelsedag i närheten av mig, utan i London med hennes Johan.

Jag gillar inte riktigt att vara ensam, särskilt inte liggandes på en säng i Nyköping i ett rum fullt av packade kartonger. Det är så tyst i världen så jag har spelat musik hela dagen.

Om jag ändå haft glass hemma. Eller en cigg och en flaska vin. Eller helst körkort och bil. Då hade jag gjort något, vad vet jag inte. Kanske åkt hem till höftskadade Johanna, som också är ensam i en lägenhet på andra sidan stan. Bussen går inte, så jag kan inte ta mig någonstans. Det är förskräckligt kallt ute och alla affärer i närheten är givetvis stängda. Jag har inget att sysselsätta mig mer eftersom jag packat ner allt under dagen.

Jag sätter nog på en film till, men kan inte välja vilken. Den jag helst vill se egentligen kommer bara få mig att börja gråta eftersom den är världens sorgligaste.

Vissa kvällar är mindre roliga än andra, ikväll är en sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0