Det svider i ögonen av allt smink

I en dryg månad har jag varit mer tjejig än någonsin tidigare. Jag tog mig i kragen och bestämde mig för att utbilda mig till make up-artist, detta på International Make Up Centers intensivkurs under sommaren. Utbildningen har flugit förbi i ett hiskeligt tempo och jag är proppfull med ny kunskap nu när det endast återstår två dagar av kursen.

Idag har vi skrivit teoriprov och jag kan stolt berätta att jag fick högsta betyg. Det känns såklart väldigt bra, men det är imorgon och på fredag som det verkligen gäller. Då ska vi nämligen omsätta teori till handling och visa vad vi lärt oss genom att sminka modeller enligt vår lärares beställning. Det kan handla om allt ifrån att göra en hederlig 30tals-look a la Greta Garbo till en crazy catwalksminkning, jag har ingen som helst aning om vad som komma skall.

Opassande nog börjar halsen spöka och kroppstemperaturen stiga. Jag känner mig inte alls på topp, snarare tvärtom. Ska försöka få i mig lite mat och sedan sluta mina ögon i hopp om att mycket sömn ska få mig frisk. Eller åtminstone inte mer sjuk.
 
Nu jävlar.
 
Trackback
RSS 2.0