Faller bitarna på plats?

Under en längre tid har jag funderat över vad det är jag brinner för allra mest och vill syssla med i framtiden. Jag har lyckats komma fram till att det ska vara ett yrke inom upplevelseindustrin och att arbetet måste innebära omväxling, servicetänk, kreativitet och möte med människor. Visst har jag tänkt tanken tidigare, men först idag slog det mig att det skulle kunna vara alldeles perfekt för mig att vidareutbilda mig till makeup artist och hårstylist.

Jag fullkomligt älskade att jobba i den kreativa rollen som wardrobeassistent förra året på Ladies Nights turné. Tillsammans med två underbara tjejer tog jag hand om all skötsel och underhållning av scenkläderna och hade ett nära samarbete med alla artister. En glöd inom mig flammade upp och nu vill jag kämpa för att hålla elden vid liv.

Jag har alltid haft ett intresse för mönster, färg och form. Vid ett flertal tillfällen har jag gladeligen stylat mina vänner genom håruppsättningar, klippning, hårfärgning och sminkning. Jag har ingen utbildning för detta, bara en känsla för vad som passar och en vilja att experimentera. För att fortsätta i denna riktning funderar jag nu starkt på att gå en utbildning som kan ge mig de verktyg som krävs för en framtida kärriär.

Bortsett från att jag saknar min älskling så var detta en mycket bra och givande dag.



Kommentarer
Postat av: Annapanna

Vännen, vad fantastiskt att hitta din blogg och höra hur livet går för dig! Saknar dig och hoppas att vi ses snart! Massa kramar från Ume :)

2011-04-01 @ 08:08:52
Postat av: Jossan

Häääärliga Sofie :) jag hejar på dej!

2011-04-01 @ 20:52:35
URL: http://pedagogikochpolitik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0